Digitala tidskrifter har stor potential då de kan nå läsare globalt utan hinder som fysiska barriärer och långa avstånd. Till skillnad mot bloggar, sociala medier och tidningar kan tidskrifter behålla kundlojaliteten på ett helt annat sätt. Eftersom tidskrifter vanligtvis utges ett begränsat antal gånger per år behöver du inte skapa nytt innehåll varje dag. Detta är en fördel och ger dig mer tid att skapa högkvalitativt innehåll som dina läsare uppskattar. Även om detta underlättar underhållet av appen eller webbplatsen som levererar tidskriften, så kan du fortfarande göra mycket för att förbättra användarupplevelsen och kundhanteringen.
Bli bekant med CRM
Vad du bör bli bekant med är CRM för att förbättra kundservice och marknadsföring. Du kanske har stött på begrepp som CRM-verktyg, CRM-system eller liknande någon gång och undrat vad detta betyder. Vad är CRM egentligen och vad handlar det om? CRM är ett begrepp och en förkortning av Customer Relationship Management och handlar om att bygga starkare kundrelationer genom att få bättre kontroll. Många företag och organisationer använder idag Lime CRM för att få nöjda och lojala kunder. Lime CRM är ett fullfjädrat CRM-system som kan anpassas efter dina behov.
Lime CRM kan delas in i tre delar:
1. Insamling av kunddata – Du behöver information och data för att kunna göra förbättringar. Genom ett CRM-system samlar du in och centraliserar all kunddata du behöver på samma plats. På så sätt blir det smidigt att hitta den information du behöver.
2. Automatisering av processer – Den stora fördelen med CRM är att du sparar massor av tid genom automatisering. Du slipper till exempel förbereda utskick eller schemalägga påminnelser manuellt och kan istället fokusera på dina kunder.
3. Rapportering och statistik – Du får en tydlig överblick över hur verksamheten går genom prognoser, statistik och rapporter. Till exempel får du en överblick av kundnöjdhet och säljstatistik som hjälper dig att agera snabbt.